pühapäev, 11. oktoober 2015

Päris palju sai tehtud 2 nädalaga

Tervitused!


Alustaks sellega, et tegelikult on päris palju toimunud 2 nädalaga, aga ma ei mäleta enam kõike. Niisiis üritan kõik kirja panna mis vähegi meelde tuleb.

Keelega on lood üsna halvasti nagu mulle näib. Aga üritan nüüd siis rohkem aega veeta keelega omaette, näiteks võtsin ühe lasteraamatu ja hakkasin seda tõlkima.


Koolis oli klasside vaheline klassikaunistamise võitlus. Nagu mulle öeldi, on minu klass olnud alati viimaste seas. Kaunistati siis oma koduklassi, kus viibitakse enamuse vahetundidest. Sellel aastal nägid nad hästi palju vaeva, et teha midagi toredat. Niisiis sai kell uue välimuse, kapi uksed said ülevärvitud, tunniplaan loovalt t-särkidele (sellest pole pilti, aga see on päris lahe. Teen sellest ka pilti järgmiseks korraks) ning klassikaaslate lapsepõlve piltide tahvel. Sel aastal küll loodetud võitu ei tulnud, kuid sellegi poolest olid nad väga uhked enda üle :)
niiviisi, sest kell on ülevalt äärest katki kukkumistest

õhupalliga pallid

Olen teinud ka 2 kontrolltööd vahepeal. Füüsikas ja matemaatikas. Füüsika sain 2, sest pidin sõnasõna haaval ära tõlkima, et aru saada mida tegema peab ning matemaatikas sain 5, sest meile anti enne kordamisülesanded, mis olid samasuguse ülesehitusega, niisiis teadsin peale vaadates mida tegema pean.
füüsika

matemaatika

Vahepeal olen jõudnud 2 korda teatrisse. Ühel korral käisin perega ja teisel korral kooliga (osad minu klassist ja osad 9.ndikud ja kirjanduse õpetaja). Perega vaatasime tõestisündinud lugu poisist, kes kasvas ülesse looduses. Kuid ta rööviti ning elas siis inimeste hulgas. Ta armus ühte tüdrukusse, aga tüdruk oli sunnitud abielluma teisega. Poiss jõudis lõpuks metsa tagasi, täpselt ei saanud aru miks. Etendus oli täielikult ungari keeles ja ma ei saanud midagi aru.
Teisel korral vaastasime "West Side Story"-it. Laulud olid inglise keeles ning ka nendest oli raske aru saada. Etendus tegelikult üldse ei meeldinud mulle ega ka teistele kellega pärast rääkisime. Mind häiris, et ühe peategelasena oli 2 inimest. Nii on ilmselt ok, kui üks ainult laulab oma ooperit ja teine näitleb, aga seal üks tantsis, teine laulis ja näitlemis osa tehti vaheldumisi, see ajas veits segadusse.
teater, kus perega käisime

teatri kõrval sai käia laburindis..

... ja minna ülesse sellisele asjale

vaade ülevalt

2. oktoobril käisime Olavi, vahetuõpilane Taanist, sünnipäeva tähistamas. Enne seda käisime Annal vastas. Ta oli sünnipäeval New York Cafe-s. See on 5 tärniga hotell-restoran. Sisse minnes oli esimene reaktsioon "Wow".
Pärast saatsid nad mu kohtumispaika, kus sain kokku Dóra, Sonja, Facu ja Olaviga.
Algul oli väike juturingike ja jalutuskäik umbes 2 tundi ja seejärel läksime tantsima.


lift



pildike sillalt

4. oktoobril käisime Angi, Anna, Lilla ja Adéliga seikluspargis. Endre ja Dorottya olid linde vaatlemas. Seal polnud, et järjest läbid radu vms nagu Otepääl. Oli lihtsalt 2 korruseline rada ja üles ja alla sai paljudest kohtadest. Ise sai valida kus käid ja kui palju. Harjumiseks käisin natuke all ja siis ronisin üles, et saa ikka sõita. Enne alla mineku kohta pidi tegema 3 pikka sõitu. Mulle täiega meeldis see :) 
pärast väsitavat ronimist :)

vahelduseks lõunatamisele üks pilt

Eile käisin I ms. muuseumis. Mulle väga meeldis, eriti lahe oli uurida, kuidas toit sai otsa kõigil sõja lõpuks. Selleks olid interaktiivsed ekraanid. Pärast kohtusime Endre vennaga.

Lillal ja Adélil olid sünnipäevad 8. ja 9. oktoobril. Sõime siis 2 päeva järjest šokolaadikooki, nämm :). Lillal toimub täna pidu kohas, kus saab nõudele joonistada, ma olen ka oodatud. Adél vist ei peagi oma sünnipäeva, ma ei tea. Adéliga käisime sünnipäeva shopingul, nagu nad seda nimetasid, aga me ei ostnud midagi Adélile. Eile käisid külas Angi vanemad ja täna on siin Endre isa.

Eelmine kord kohtusin Endre isaga Balatonil ning täna tuli ta külla. Selle aja jooksul oli ta läbi lugenud "Kalevipoja" ja talle pakkus see huvi. Ta oli kunagi kirjanduse õpetaja ning nüüd tõlgib vahete-vahel raamatuid saksa keelest. Omavahel suhtlemegi saksa keeles.

kooli seina peal on päikesekell

ükspäev tänaval jagati

see juhtub klassiga vihmasel päeval


need on märkmepaberid


Keegi on mu blogi ka Ukrainast lugenud ja ühel päeval lausa 11 korda. Kes?
8. oktoobri blogi külastajad


Vast sai kõik kirja. Ilusat algavat viimast koolinädalat enne vaheaega, ma homme hommikul magan esimese tunni kodus :) Teised kirjutavad ajaloo kt-d Ungari ajaloost. Meil on vaheaeg nädal hiljem kui teil, kui õigesti tean.

Veronika

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar