laupäev, 24. oktoober 2015

Ja saabus ka mul vaheaeg

Heihopsti!

Kätte on jõudnud aeg, kus ka minul algab esimene vaheaeg. Tegelikult ma väga ei oota seda, käiksin pigem parema meelega koolis.
Suurem osa vaheajast on juba sisustatud: homme lähen host-perega Viini, kust tuleme tagasi kolmapäeva õhtuks (mina teadsin algusest peale, et me tagasi juba teisipäeval, aga ilmselt jäi lihtsalt valesti meelde). Barbaraga oli plaan minna kinno vaatama "Hotell Transilvaania 2" ja siis kohtun ka oma tugiisikuga ilmselt neljapäeval.

14.10 käisin Annaga keraamika tunnis. See toimus tema vanas koolis. See pole nagu huviring, sest teised olid seal just lõpetamas, niisiis olime seal kusagil 20 minutit. Ma siis ka joonistasin ühele keraamilisele kujukesele. Juhendaja näitas mulle, mida ta teeb enne põletamist ja siis varsti saan oma põletatud kujukese :)

16.10 Peale kooli läksin Barbiga gyros-t sööma. Ma pole seda kunagi söönud ja sellepärast käisimegi. Barbi on selline inimene, kellele vastu ei tasu vaielda, sest kaotad nagunii. Niisiis ütles ta, et ta maksab ka minu eest, sest see on tema soov ja ta ema oli samal arvamusel, kui Barbi rääkis kodus, et ta viib mind seda sööma. :) Barbi on muideks lühend Barbarast. :) Lihtsalt istusime ja rääkisime ning ma arvan, et võin teda tõeliselt nimetada sõbraks :).

19.10, esmaspäeval, käisin õhtul Angi ja tema sõbrannaga ujulas. Läksin sellepärast kaasa, et ei peaks lihtsalt kodus passima. Sõbranna oli kunagi inglise keele õpetaja, niisiis suhtles ta vahelduseks vahepeal ka minuga. Koju jõudsime alles kell 22.

20.10 sain kokku Sonjaga. Eelmisel kohtumisel minu ja Dóraga ütles ta et peaksime kohtuma ükskord vähemalt ainult meie kaks, niisiis oligi see kord meie "privaat" kohtumine. Kuna tulemas on ka Dóra sünnipäev otsustasime, et otsime talle ka kingi. Muidugi lõpuks selleks aega ei jätkunud :D.

Käisime ka Starbuck-sis, kus jätsime endast jälje tahvlile

Tegin sel päeval ka klassile esitluse Eestist. Ma ei mäleta et oleksin kunagi nii närvis olnud enne esitlust, aga see läks kohe üle kui läksin klassi ette. Siit saad väikese aimduse millest kõigest ma rääkisin. Võite ainult ettekujutada kuidas ütlesin ungarlased kõueöö ja õueala, sest neil ei ole enamasti mitu täishäälikut järjest, kuid neil on täpitähed.


Pärast esitlust jagasin šokolaadi ja järgmisel päeval 
oli šokolaadi paber leidnud koha klassi kapi küljes :)

21.10, kolmapäeval, toimus koolis üritus, kus uued koolis ehk 9-ndikud tegid etteasteid. Kokku tegi iga klass 2 esitlust, millest üks oli klassilaul ja teine näitemäng, kus pidi kasutama mõnda kindlat sõna ja vahendit, näiteks asjadeks olid kohver, porgand, arvuti klaviatuur ning sõnadeks olid pikachu (kollane pokemon) ja täpselt ei tea aga mingi kondensaator. Veel oli kindlasti mingeid sõnu, kuid need jäid ainult meelde :). Lõpuks valiti selle ürituse võitja, üritus muidu koosnes kolmest osast: plakat, reklaam ja esitlus. Võtjaks oli sellel aastal 9.c, kus käib ka Anna. 2 aastat tagasi võitis selle ürituse minu praegune klass :).

reklaami ajal jagati selleiseid asju ja paljut muutki
reklaami tehti 3-l päeval, see on osa esimese päeva saagist

22.10 - viimane koolipäev. Reedel polnud koolis, sest siin püha 23.10. Hukkunute mälestamise päev. Kooli tuli minna must-valges ning kolmanda tunni ajal näidati meile dokumentaal filmi sellest aastas mida mälestatakse, muidugi oli see ungari keeles ja mina midagi aru ei saanud :). Ning 6.nda tunni ajal anti üle autasud eelmise aasta lõpetajatele tubli töö eest. Mulle öeldi, et nad saavad medali ja mingi rahasumma. See üritus toimus õues :). Muus osas oli tavaline koolipäev.
Koju tulles oli jutuajamine Angi ja natuke ka Endrega minu probleemidest, aga parima lahenduseni me ikkagi ei jõudnud.
Kuna teised VÕP-id (vahetusõpilased) said kokku, otsustasin ka mina viimasel minutil nendega ühineda. Kokku saime kassi kohvikus. Ning hiljem jalutasime ringi, sõime kürtőskalács-i (see on ungari maiustus) ning õhtusöögi mcdonaldsis. Kohal oli ka eelmise aasta VÕP Saksamaalt, ta tuli lihtsalt nädalaks tagasi. Eelmise aasta Eestist VÕP oli ka Ungaris sel hetkel, aga kuna see oli ta viimane päev Ungari, siis veetis ta selle koos oma host-vanematega.

23.10 sain lõpuks kokku Zsófiaga. Ta on minu tugiisiku assistent. Ja ma pole siiani aru saanud miks selline asi eksisteerib. Ta oskab üli vähesel määral inglise keelt, isegi lauset ei oska moodustada. Ta on minust noore ehk 16 ja ta pole olnud vahetusõpilane nagu ma aru sain. Esiteks jäi ta 20 minutit hiljaks. Teiseks kui ta kohale jõudis ja helistas, siis kõne katkes ja ta enam ei vastanud, pole päris kindel aga, ta sai vist midagi sellist aru, et ma olin juba lahkunud. Komandaks ma käisin siis kohtumispaigas 40 minutit ringiratast, et äkki ma näen teda, aga ei. Lõpuks saatsin talle vihase sõnumi, et kus ta on, siis lõpuks reageeris (ma vahepeal jõudsin talle mitu sõnumit saata). Niisiis saimegi tund aega hiljem kokku kokkulepitust. 
Esimene kord kui pidime kokku saama, ütles ta mulle 3 tundi enne kohtumist, et ta peab minema teatrisse ja teine kord kui pidime kokkusaama, ei reageerinud ta minu küsimustele et kus, niisiis lükkasime ka tookord oma kohtumise edasi.

Täna käisin Lillaga kõrvitsat ostmas turul. Enamus olid liiga kallid ja sobivad olid koledad, niisiis saime antud raha eest ainult 2 mitte 3 kõrvitsat. 
Meie kõrvitsad





Vaatamisväärse väljanägemisega koolilõuna

Siin on inimestel reklaami jaoks sellised "torud" aia küljes


Temperatuur on meil siin umbes 13 kraadi, aga tunnen, et vajan kindaid ja mõni päev oleks abi ka soojematest riietest. Aga see probleem peaks saama lahendatud järgmisel nädalal, kui lõpuks saadetakse mulle pakk.
Olen ise juba jõudnud jõulukinkide lainele, pilk käib poes jõulukingid mõttes ringi )

Loodan, et oli mõnus vaheaeg ja veetsite selle toredate inimestega! :)
Veronika

PS! Mu saksa keele õpetaja ütleb mu perekonna nime ungari päraselt, st. et s asemele nad hääldavad š ja vastu pidi. Lihtsalt naljakas fakt ja see kõlab ka naljakalt

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar